Niezwykła historia wyjątkowej marki!

Skromne początki

Lavazza to dzisiaj wyjątkowo dobrze znana marka kawy ziarnistej, która przez ponad sto lat swojego istnienia przeżywała liczne wzloty i upadki, jednak mimo dwóch wojen światowych zdołała przetrwać i zbudować swoją legendę wśród miłośników kawy. Początki tej legendarnej już dzisiaj marki zaczynają się w 1895 roku, kiedy to Luigi Lavazza, postanawia założyć małe rodzinne przedsiębiorstwo w Turynie. Po powrocie z Ameryki Południowej Lavazza zafascynował się kawą i wszystkim, co z nią związane. Jego fascynacja zaowocowała stworzeniem niezwykłego i wyjątkowego przepisu na kawowy blend. Mały sklepik w dość krótkim czasie przestał być wystarczający, gdyż miłośnicy oryginalnego blendu robusty i arabiki tworzyli przed nim codziennie ogromne kolejki. Luigi szybko znalazł nowe miejsce, znajdujące się przy ulicy San Tommaso.

XX wiek

Lata dwudzieste i trzydzieste dwudziestego wieku, to był prawdziwy boom gospodarczy we Włoszech. Wtedy też Luigi postanowił, że jego mały rodzinny sklep stanie się międzynarodową marką. W 1927 roku powstało nowoczesne i profesjonalne przedsiębiorstwo kawowe, do którego rozwoju przyczyniły się w dużej mierze żona i córka Luigiego, które to wprowadziły wiele nowoczesnych i innowacyjnych pomysłów w tamtym czasie, takich jak między innymi opracowanie patentu, na szczelnie zamykane opakowania, dzięki którym kawa dłużej zachowywała swój aromat i smak. Kiedy rozpoczęła się druga wojna światowa i Włochy walczyły wraz z Trzecią Rzeszą przeciw Aliantom, to Liga Narodów, nałożyła na włoską kawę embargo, które dosyć mocno wpłynęło na rozwój marki Lavazza. Jednak już w ciągu dwóch lat po zakończeniu wojny firma odzyskała swoją potęgę na światowym rynku kawy.

Okres po II wojnie światowej

Lata powojenne to okres, w którym Lavazza (https://www.bee.pl/producent/lavazza) zaczyna posługiwać się swoim kultowym logiem (opracowanym w 1947 roku), które pozostało niezmienne, aż do dzisiaj. W tym okresie opracowany zostaje również jeden z najbardziej ikonicznych patentów firmy, czyli zamykany pokrywą ciśnieniową metalowy pojemnik na kawę. W drugiej połowie dwudziestego wieku reklamy kawy Lavazza pojawiały się dosłownie wszędzie: w radiu, w prasie, w telewizji. Wykorzystując sukces medialny marki, w 1957 roku rozpoczęto produkcję kawy Lavazza na skalę przemysłową, co ostatecznie przypieczętowało światowy sukces tej marki.