Historia marki Lavazza

Początki

Lavazza, to jedna z najpopularniejszych marek kaw ziarnistych na świecie. Początki tej włoski firmy sięgają roku 1895, kiedy to Luigi Lavazza postanowił założyć małe rodzinne przedsiębiorstwo, w Turynie. Luigi był osobą o niezwykłej wręcz przedsiębiorczości, który dzięki podróży do Brazylii, zaczął fascynować się kawą, tym jak się ją uprawia, jakie są jej gatunki, dzięki czemu był w stanie opracować wyjątkowy przepis na niepowtarzalny blend kawowy. Mały rodzinny sklepik z kawą, zaczął przyciągać setki klientów, którzy byli zafascynowani niepowtarzalnym smakiem brazylijskiej kawy. Z racji tego, że sklep był niemal oblegany przez klientów, to Luigi zdecydował się przenieść swoje przedsiębiorstwo do innej lokalizacji, która była położona przy ulicy San Tommaso. Nowy sklep był również codziennie szturmowany przez rzeszę klientów. W niedługim czasie Lavazza stała się symbolem Turynu, a potem całych Włoch.

Dalsze losy marki

Przed drugą wojną światową, Włochy przeżywały prawdziwe boom przemysłowe. W drugiej i trzeciej dekadzie XX wieku włoskie przedsiębiorstwa przeżywają prawdziwy rozwój i wtedy też Lugi wraz ze swoją żoną Emilią i dziećmi postanawia z prężnie rozwijającego się rodzinnego przedsiębiorstwa stworzyć nowoczesną i potężną markę, zakładając profesjonalne przedsiębiorstwo kawowe, które z miejsca podbiło krajowy rynek. Marka Lavazza rozwinęła się w tak krótki czasie, głównie za sprawą żony Luigiego oraz jego córki, których doskonałe innowacyjne pomysły pomogły zbudować dzisiejszą legendę tej firmy. Niestety wraz z rozpoczęciem się drugiej wojny światowej marka zaczęła przeżywać pewne problemy. Z racji tego, że Włochy były sojusznikiem III Rzeszy, to już podczas wojny Liga Narodów, nałożyła embarga na włoskie firmy, co niewątpliwie przyczyniło się do zahamowania rozwoju marki Lavazza. Jednak dwa lata po zakończeniu wojny firma zaczęła się odradzać i dzięki wdrażaniu innowacyjnych pomysłów, zaczęła przeżywać kolejny rozwój, stając się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek kawowych na świecie, którą dzisiaj cenią miliony miłośników tego czarnego naparu.